woensdag 16 januari 2013

Zoekplaatje


Schrijver vermist! Vrees niet, er is nog geen aangifte gedaan en een Amber alert gaat er gelukkig ook niet komen. Bij deze halte van de lange reis van manuscript naar gepubliceerd boek is simpelweg even niets te melden. Maar geloof me, de raderen draaien op volle toeren.

Zo bonst Alea bij monde van de uitgeefmanager van TenPages momenteel op menig uitgeversdeur op jacht naar een titelcontract. Ondertussen breek ik mijn brein over de ultieme boekpresentatie en de perfecte verkooptruc.

Aan mijn marketingbrein ontspruit de een na de andere publiciteitsstunt, die bij gebrek aan definitieve publicatiedatum voorlopig onuitvoerbaar in de PR wachtkamer wordt geparkeerd. Wat ik zoal bedacht hebt? Tja, daar kan ik ook al niets over zeggen want dan is de verrassing er af.

Ik ben mijn eigen ergste nachtmerrie geworden: een schrijver die niets te vertellen heeft, een zoekplaatje. Nou ja, tijdelijk dan. Dus lieve aandeelhouders, fans, vrienden, boeren, burgers en buitenlui: nog even geduld.

Zoek de schrijver tussen haar toekomstig oeuvre!
En als u nu denkt dat ik hier duimen zit te draaien, lusteloos voor me uit zit te turen, of erger nog, in mijn neus zit te peuteren, dan heeft u het mis. Het bloed kruipt immers altijd waar het niet gaan kan, namelijk op de bladzijden van mijn tweede boek: een ijzingwekkende thriller met de werktitel “Verkocht”. Want mijn droomwens is niet veranderd: “I wanna be a paperbackback writer.” Hadden de Beatles daar niet een liedje over?

Paperback writer (paperback writer)
Dear Sir or Madam, will you read my book?
It took me years to write, will you take a look?

-The Beatles





Ria Schopman is Growing A Book called ALEA!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten